fredag 27 oktober 2017









En härlig höstlig fredag!


Traktorerna är populära och barnen kopplar ihop med släp, fraktar sand och kör på olika ytor.






Vi har ett nytt material, noppers kallar vi dem. I olika färg och form fäster barnen ihop bitar till olika spännande formationer. Det finns även gubbar till materialalet som inspirerar till rollek. Materialet fäster lätt i varnadra. och inbjuder med färg och form.







































Inne i ateljen har vi en overhead och ovanpå ett sandbord med glasskiva. Det lyser genom sanden och när barnen gör mönster i eller leker med olika saker i sanden projiceras bilden på väggen.

En stunds ritande ute. Flera barn ville rita tillsammans.


Ute på gården har vi en plats där barnen ofta tittar på olika fordon som står parkerade eller kör förbi. Vi pratar om färg och om vilket fordon; en cykel, en blå bil, en vit lastbil, en röd skåpbil osv. Ibland kommer sopbilen och hämtar skräpen här och ibland kommer en lastbil med material eller matvaror till förskolan. Det är spännande!



Slutligen vill jag också berätta att jag har fått en annan tjänst. Det är på kulturskolan Mazetti och jag kommer att jobba som rytmikpedagog med El Sistema, ett uppsökande musikprojekt här i Malmö. Jag har länge velat jobba med detta och jag kunde inte tacka nej när jag blev erbjuden.
Anställningsprocessen är igång och vi meddelar så fort vi vet vem som kommer i mitt ställe. Min sista dag blir senast 23/11.
Jag är så glad att jag har fått lära känna era barn och er föräldrar! Jag har många fina minnen jag tar med mig tack vare era fantastiska ungar! Tack! Hälsningar Helena


Vi vill alla önska er en trevlig helg!
Tina, Amira och Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar